7 metod badania i analizy odbiorców pod kątem SEO

Jak uzyskać lepszy ruch w witrynie i poprawić konwersje? Dowiedz się, jak zagłębić się w swoich odbiorców, aby uzyskać lepsze wyniki SEO. Opisując SEO , wyjaśniam, że jest to połączenie marketingu, technicznego know-how i psychologii. Z marketingowego punktu widzenia musisz mieć ogólną wiedzę o swoim produkcie, rozwiązywanych przez niego problemach oraz o tym, jak najlepiej komunikować się z odbiorcami.

Z technicznego punktu widzenia musisz być w stanie stworzyć podstawę dla swojej witryny, która poprawi wydajność wyszukiwania. Teraz, z psychologicznego punktu widzenia… tutaj SEO może naprawdę coś zmienić. Jeśli możesz dowiedzieć się, jak nie tylko zidentyfikować idealnego użytkownika witryny, ale także określić, kim jest i co go motywuje, Twoja praca w zakresie SEO naprawdę się opłaci. Będziesz mieć dane o ruchu, a także zwrot z inwestycji, aby wesprzeć swoje wysiłki.

SEO to nie tylko liczby (tj. pozycje w rankingu słów kluczowych, liczba linków zwrotnych, ruch itp.). Chodzi również o zrozumienie odbiorców i budowanie kampanii SEO wokół tych informacji. Gdy SEO koncentruje się na właściwych odbiorcach, ukierunkowany ruch wzrasta, co prowadzi do większej liczby konwersji. Istnieje kilka metod, które pomogą Ci zbadać i przeanalizować odbiorców pod kątem SEO. Jak zobaczysz na poniższej liście, w każdej metodzie są utkane narzędzia, które ułatwiają pracę po drodze.

1. Używaj słów kluczowych do zbierania danych demograficznych

Badanie słów kluczowych to jedno z podstawowych zadań SEO. Słowa kluczowe powinny być ukierunkowane i dopasowane do Twoich produktów lub usług, co prawdopodobnie już znasz. Gdy masz już solidną listę słów kluczowych, wybierz pięć najlepszych, które najlepiej reprezentują Twoją markę, i poznaj dane demograficzne związane z tymi słowami i wyrażeniami.

Trendy Google zapewnią Ci informacje demograficzne powiązane z lokalizacją i pokażą, jak słowo kluczowe zmieniało się w czasie. Trendy Google naprawdę przydały się podczas pandemii, kiedy zachowania ludzi w Internecie szybko się zmieniały. Jeden z moich klientów publikuje przepisy kulinarne i pojawiło się pytanie o rodzaje przepisów, których ludzie szukali, gdy tkwili w domu.

Ale co z danymi demograficznymi? Trendy Google dostarczają świetnych danych na temat lokalizacji, ale jest też inne narzędzie, z którego lubię korzystać w celu uzyskania dalszych informacji demograficznych, Demographics.io . To narzędzie łączy dane demograficzne ze słowami kluczowymi.

Wskazówka: jak zastosować te informacje

Identyfikacja danych demograficznych, w tym wieku, płci i lokalizacji, może pomóc w SEO na wiele sposobów. Możesz szukać lokalnych możliwości linków w obszarach geograficznych, w których pojawiają się zapytania. Jeśli chodzi o wiek i płeć, możesz określić tematy, zainteresowania i inną terminologię odpowiednią dla tych grup.

7 metod badania i analizy odbiorców

REKLAMA:

2. Zidentyfikuj, kto odwiedza Twoją witrynę

Ta metoda przypomina malowanie celu wokół strzały. Jednak ważne jest, aby zrozumieć, kto odwiedza Twoją witrynę, a następnie możesz określić, czy jest to właściwa grupa odbiorców. Jednym z najłatwiejszych sposobów uzyskania tych informacji jest usługa Google Analytics .

 

Wskazówka: jak zastosować te informacje

Te dane mogą dać wgląd w odbiorców i pomóc w rekomendowaniu tematów treści i kierowaniu na obszary geograficzne. Z drugiej strony możesz spojrzeć na te informacje i zdać sobie sprawę, że nie są one zgodne z rynkami docelowymi Twojej organizacji. W takim przypadku należy dokładnie przyjrzeć się słowom kluczowym i treściom, aby upewnić się, że nie ma rozbieżności.

3. Analizuj inne marki

Aby zebrać informacje o grupie docelowej, możesz spojrzeć poza własną stronę internetową i przeanalizować inne marki i konkurencję. Szukałbyś danych demograficznych i psychograficznych – zasadniczo chcesz zebrać jak najwięcej spostrzeżeń. Poniższe narzędzia mogą pomóc w tego typu analizie.

 

Quantcast

Quantcast gromadzi informacje na temat zachowań zakupowych, zawodów, użytkowania urządzeń, danych demograficznych, powinowactwa do domeny i nie tylko.

 

Audiense

Uwaga: uwielbiam to narzędzie i często go używam. Według Audiense.com , budują grupę odbiorców za pomocą ośmiu różnych kryteriów, „które można łączyć ze sobą, umożliwiając tworzenie ściśle ukierunkowanych odbiorców: demografia, relacje, zachowanie (aktywność), konwersacje, informacje o osobowości IBM Watson, lokalizacja, zainteresowania i Profil na Twitterze”. Audiense następnie tworzy segmenty odbiorców poprzez „grupowanie osób w oparciu o „kto wie kto”, tj. w jaki sposób te osoby są ze sobą powiązane. Bierzemy pod uwagę, kto za kim podąża i grupujemy ich razem – na przykład, jeśli osoba A podąża za osobą B, zostaną one zgrupowane razem.”

 

To, co jest tak wspaniałe w tym narzędziu, to to, że możesz zagłębić się jeszcze bardziej. Po prostu sprawdź zestawienie dostępnych informacji.

 

Wskazówka: jak zastosować te informacje

Podobnie jak w przypadku ostatniej metody, te dane mogą dać wgląd w odbiorców i pomóc w rekomendowaniu tematów treści i kierowaniu na obszary geograficzne. Możesz również znaleźć świetne pomysły na budowanie linków w oparciu o Twoje zainteresowania.

4. Korzystaj z Social Insights

Platformy społecznościowe to jeden z najszybszych sposobów na uzyskanie informacji o odbiorcach. Możesz przeglądać informacje o obserwatorach/fanach bezpośrednio na stronie firmy na Facebooku.  Możesz także przeglądać informacje o odbiorcach konkurencji i innych marek w serwisie Followerwonk.

 

Wskazówka: jak zastosować te informacje

W szczególności chmura słów w Followerwonk może pomóc Ci zidentyfikować inne słowa kluczowe, które mogłeś przegapić, a także przedstawić pomysły na content marketing.

5. Wyślij ankiety

Ta metoda jest najprostsza ze wszystkich na tej liście. Jeśli chcesz lepiej zrozumieć swoich odbiorców, wyślij ankietę. Aby uzyskać przyzwoitą liczbę zwróconych ankiet, postaraj się, aby były krótkie i słodkie. Zadawaj pytania dotyczące podstawowych danych demograficznych, ogólnych zainteresowań, problemów i potrzeb.

 

Wskazówka: jak zastosować te informacje

Wykorzystaj informacje zebrane w ankiecie, aby zidentyfikować możliwości dotyczące treści, w tym obrazy i filmy, cele słów kluczowych itp.

 

6. Zidentyfikuj pytania

Ponieważ Google coraz częściej pokazuje odpowiedzi bezpośrednio w SERP , identyfikacja typowych pytań użytkowników stała się o wiele ważniejsza. Ponadto chcemy przewidywać zapytania z długiego ogona naszych potencjalnych odbiorców, abyśmy mogli dotrzeć do nich we właściwym czasie. Istnieje wiele narzędzi, które dostarczają często zadawanych pytań, w tym:

  • AlsoAsked
  • AnswerThePublic
  • BuzzSumo
  • Semrush

Narzędzia te czerpią z różnych źródeł danych, dlatego warto sprawdzić je wszystkie.

Wskazówka: jak zastosować te informacje

Twórz treści wokół często zadawanych pytań, aby przyciągnąć odbiorców do wyszukiwania z długiego ogona i zwiększyć swoje szanse na pojawienie się jako bezpośredniej odpowiedzi w SERPach Google.

 

7. Zbadaj dane wtórne

Kiedy już znasz wiek/zainteresowania/itd. swoich odbiorców, możesz wypełnić puste pola poprzez dalsze badania. Poszukaj badań dotyczących jednego z kluczowych aspektów odbiorców. Na przykład, jeśli ustalisz, że Twoi odbiorcy należą do pokolenia Baby Boomer, przejdź do Google Scholar i poszukaj opublikowanych badań na temat tej grupy.

 

Wskazówka: jak zastosować te informacje

Skorzystaj z tych dodatkowych badań, aby naszkicować swoje osobowości i uzyskać lepszy widok na to, do kogo próbujesz dotrzeć za pomocą SEO.

 

Końcowe przemyślenia

Zagłębienie się w publiczność przed przystąpieniem do zadań SEO może wydawać się dużo dodatkowej pracy . Warto jednak poświęcić na to czas. Będziesz mógł zwiększyć ruch na swojej stronie i poprawić ROI z SEO.